Wednesday, August 18, 2010

JUMPA DI RAMADHAN












Aduh...lamanya tidak mengemaskini blog....Saya kagum dengan bloggers yang rajin mengemaskini dan meng'upload' gambar-gambar yang cantik untuk tatapan pembaca. Saya suka "blogwalking" sampaikan blog sendiri tidak berusik.....hmmmmm..

Walauapapun, Alhamdulillah, kita dapat bertemu Ramadhan sekali lagi pada tahun ini. Semuga kita bertemu Ramadhan setiap tahun dan dapat memperbaiki amalan sehingga kita bertemu Allah swt kelak.
Sewaktu bulan Ramadhan ni, banyaklah perkara yang hendak difikirkan. Selain dari menambah ibadat sunat seperti solat Tarawih, bertadarus dan solat-solat sunat yang digalakkan..ada beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan....Membeli pakaian raya..Walaupun bukan wajib, tetapi anak-anak memerlukannya untuk memeriahkan raya.
Mungkin golongan dewasa tidak sebegitu ghairah untuk membeli pakaian, tetapi demi anak-anak, ibubapa sanggup berkorban, asalkan anak-anak gembira.Selain daripada itu, tentulah menyediakan juadah berbuka puasa. Walaupun ada bazaar Ramadhan, semestinya air tangan seorang ibu itu adalah yang terbaik...
Walauapapun, jika tiada kelapangan waktu, bazaar Ramadhan kan ada....sekali-sekala apa salahnya...


Sumber gambar: http://shuangxingfu.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment