Thursday, December 24, 2009

AMAH KEJAM



Berita yang kita selalu dengar dan baca dan dipopularkan oleh media seberang adalah majikan kejam, majikan tak berhati perut, majikan tamak, serba-serbi majikan...tetapi berita yang banyak juga dilaporkan tentang amah mendera anak majikan, amah larikan wang, amah sediakan makanan kotor....amah itu...dan ini...yang tidak pun dilaporkan di sana..Baca petikan di bawah:

KUANTAN: Seorang wanita warga Indonesia layak digelar `amah setan’ apabila bukan saja tergamak meninggalkan anak majikannya baru berusia setahun dalam keadaan terkurung dan kelaparan hampir sembilan jam, malah turut melarikan barang kemas bernilai RM15,000 ketika melarikan diri dari rumah mangsa di Taman Rasau Perdana di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.45 petang itu, amah berusia 39 tahun dikenali sebagai Surianti, dipercayai melarikan diri bersama teman lelakinya dengan menunggang motosikal.

Majikannya, Norhaslina Mohd Jamil, 32, berkata dia hanya menyedari kejadian itu ketika pulang ke rumah dan mendapati semua pintu dan tingkap berkunci.

Menurutnya, mengesyaki perkara buruk berlaku, dia memanggil jirannya sebelum dimaklumkan pembantu rumahnya sudah melarikan diri.

Sumber:http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Thursday/
Setempat/20091224072917/Article/index_html

No comments:

Post a Comment