Friday, November 19, 2010

MARINA ISLAND....DI MANJUNG

Paparan jadual perjalanan feri

Bergambar di Jeti MI

Pan Silver Ferry

Paparan harga tiket feri..
Marina Island, namanya macam berada di luar negara, tapi di Manjung rupanya...Kalau anda ingin ke Pulau Pangkor, sekarang anda mempunyai dua pilihan, sama ada melalui Jeti Lumut atau Jeti Marina Island. Lokasi Marina Island ialah betul-betul di hadapan Teluk Batik, berhadapan dengan Hotel Marina Cove. Kalau anda ingin sampai ke sini, anda boleh ambil jalan masuk arah signboard Teluk Batik, tapi jangan masuk ke situ, nanti sampai ke TB. Anda ambil jalan masuk betul-betul selepas tanda arah Teluk Batik. Tak faham...? Kalau anda sampai ke sini nanti, anda boleh faham..
Menaiki feri melalui Jeti Marina Island mengambil masa lebih kurang 10 minit sahaja, dibandingkan dengan melalui Jeti Lumut yang mengambil masa lebih kurang 25 minit. Kelebihan dari Jeti Lumut ialah, anda dapat menikmati pemandangan laut yang lama. Berbaloi dengan RM10 dua hala yang anda bayar untuk tambang feri. Tapi, kalau kesuntukan masa, boleh melaui jalan alternatif ini.
Walaupun harga tambang sama, anda mesti menjadi ahli sama ada secara berkumpulan atau secara individu. Kad ahli hanya sah selama setahun. Kemudian barulah boleh membeli tiket feri.

No comments:

Post a Comment