Saturday, November 13, 2010

MAKAN DI LUAR...






Sesekali saya membawa anak-anak makan di luar. Zaman kanak-kanak...mereka tentunya ingin berkongsi cerita dengan kawan-kawan. Biasalah..kalau ikutkan mamanya, beli dan bawa balik...senang hati. Masa pun jimat, tapi wangnya tak jimat....

Kalau makan di gerai, setakat ini masih boleh dibilang dengan jari, hampir tak ingat di mana membawa mereka. Bukannya apa, anak-anak tak boleh makan pedas sangat, walaupun bagi orang lain..biasa je tak pedaslah..

Lagi satu, yang saya risau ialah tentang kebersihan premis, makanan, diri pengendali makanan (kuku, tahap kesihatan) dan peralatan. Kalau yang memang secara fizikal bersih, saya tidak teragak-agak untuk membeli dan makan di situ. Yang lagi penting, tentang halalnya...dan kesucian cara menyiapkan makanan..Ini cuma untu langkah berjaga-jaga, bukan saya seorang, saya pasti orang lain pun begitu. Bukan cerewet sangat pun....

No comments:

Post a Comment