Saturday, May 8, 2010

INDUSTRI MAKANAN RINGAN HALAL

Pandangan hadapan MHP Enterprise

Ruang hadapan tempat jualan

Di bahagian pemprosesan bahulu

Sempat posing sambil membeli-belah

Kaunter pembayaran

Pelbagai jenis snek hasil tempatan

Sepanjang perjalanan dari Sabak Bernam ke Tanjung Karang, terdapat beberapa papan tanda menunjukkan industri makanan ringan. Yang pastinya, MHP Enterprise yang terletak di Pasir Panjang menjadi "venue" kegemaran saya kerana terdapat pelbagai jenis snek hasil tempatan yang segar. Sangat sesuai untuk dijadikan buah tangan semasa berkunjung ke rumah sahabat handai dan saudara-mara. Juga untuk selera sendiri, kalau mengantuk semasa memandu, sambil mendengar radio, mengunyah snek boleh menghilangkan mengantuk...
Saya perkenalkan tempat ini kepada Li Na, beliau yang memborong pelbagai jenis snek, saya hanya ambil empat jenis snek dan dua peket kuah pecal. Yang menghairankan saya dan Li Na, kami membayar hampir sama jumlahnya, saya RM32, Lina RM37 dengan dua beg berasingan. Setelah meninggalkan tempat tersebut...saya rasa cashier telah tersilap mengira, mana mungkin saya punya mahal, lain kali saya nak beritahu pada cashier, sekian haribulan saya beli sekian barang...harganya sekian..Kalau tak percaya pun tak apa, saya hanya akan beritahu, kalau beliau mengamalkan "Customers are always right", saya mungkin akan dapat free snek, kalau tak percaya pun, tak mengapa...bukan rezeki saya...
Sesiapa yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang makanan ringan tersebut, boleh melayari http://www.mhp2020.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment